Blog utama saya

Friday, October 15, 2010

BabyIbu Giveaway: Weego Bottles



Salam buat semua,

Marilah sama2 memeriahkan Giveaway ni,kilk disini untuk maklumat lanjut.Dianjurkan oleh Babyibu dan Weego Bottle

 





Sudah banyak artkel2 tentang kajian bahaya plastik.Tapi,tak ramai yang betul2 peka dan faham dengan lebih lanjut tentangnya.


Plastik dipakai sebab ringan, tidak mudah pecah, dan murah.Tapi,plastik juga berisiko terhadap kesihatan keluarga kita. 



Kawan2 tau tak simbol2 yang ada kat barang2 jenis plastik ni?Kalau nak jelas boleh tengok kat bahagian bawah botol mineral/botol susu atau barang2 plastik lain.Mesti ada tanda dan simbol macam salah satu kat bawah ni.








1-PETE atau PET (polyethylene terephthalate) biasa dipakai untuk botol plastik yang jernih atau tembus pandang seperti botol air mineral, botol jus, dan hampir semua botol minuman. Boto-botol dengan bahan #1 dan #2 disyorkan hanya untuk sekali pakai. Jangan pakai untuk air suam atau air panas. Buang botol yang sudah lama atau yang dah ada kesan calar.


3- V atau PVC (polyvinyl chloride) adalah plastik yang nipis. Plastik ini biasanya ditemui pada plastik pembungkus (cling wrap), dan botol-botol. Kandungan dari PVC-DEHA yang terdapat pada plastik pembungkus boleh bocor dan masuk ke makanan yang berminyak bila dipanaskan. PVC  berbahaya untuk ginjal, hati dan berat badan.


5- PP (polypropylene) adalah pilihan terbaik untuk bahan plastik terutama untuk yang berkaitan dengan makanan dan minuman seperti tempat menyimpan makanan, botol minum dan yang penting botol susu untuk bayi. Ciri2nya seperti botol plastik lutsinar. Cari simbol ini bila membeli barang berbahan plastik.


 
7- Other (biasanya polycarbonate) biasa didapati di bekas makanan dan minuman seperti botol minuman . Polycarbonate biasanya mengeluarkan bahan utamanya iaitu Bisphenol-A ke dalam makanan dan minuman yang berpotensi boleh merosakkan sistem hormon. Hindari bahan plastik jenis Polycarbonate ini.



 
 Aduhai...kesiannya anak2 kita!!
 


























TAHAN DAN CANTIK PULAK TU..
ADIK PUN NAMPAK BERGAYA







NAK BASUH PUN SENANG,KAN IBU?

YEA,SAYANG..MUDAH IBU NAK BASUH



 KALAU ADIK NAK TAU,IBU BOLEH PERAH SUSU IBU DAN SIMPAN DALAM PETI SEJUK 
CUMA GUNA WEEGO TAU..DIJAMIN SELAMAT.

Sebab..
Botol Weego diperbuat dari bahan kaca borosilika yang tahan panas serta tahan perubahan suhu.Jadi,boleh juga digunakan untuk simpan susu perahan ibu, kemudian panaskan semula untuk beri pada adik.



YANG BESTNYA,AYAH PUN BOLEH GUNA WEEGO MASA LEPAS AYAH BERSUKAN.


 IBU,MAHAL TAK HARGANYA?







ADA,SAYANG.






TERIMA KASIH,IBU...TERIMA KASIH AYAH




Wang bukan ukuran kalau inginkan yang terbaik buat permata tersayang

Elemen sleeve dari silikon pada botol yang menjadi daya penariknya

Empat identiti  Weego

-Bebas plastik, bebas toksid
-BPA:PVCPhtalate
-FDA approved
-Puting silicone dan bukan dari getah

Guna dengan penuh yakin,Anak gembira-ibuayah bahagia,hidup sihat sejahtera

Order dan rasailah keberkesanannya





1 comment:

haszuraidah ishak said...

tahniah..ummu menang contest ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...